8 Ağustos 2013 Perşembe

büyük umutlar

bir çok filmde olduğu gibi bu filmin de uyarlandığı kitabı okumadım. kitaptan uyarlanan bir çok filmde olduğu gibi kitabı okuyanların filmi izledikten sonraki memnuniyetsizliğiyle karşılaşmak artık çokta şaşırtıcı gelmiyor. ve hepsinin haklı olduğunu düşünüyorum. neden mi?

okumuş olduğum bir kaç kitap şunları söyleyebilmem için yeterli... kitabı okumuş bir kişi, yazarın kurduğu cümlelerle oyuncuları, dekoru ve müziği kendi sonsuz hayal dünyasından seçip belirlerken, neden yönetmenin gördükleriyle yetinmek istesin....
herhalde sadece benim kitabı okuyamayacak kadar üşengeç veya bir türlü bu alışkanlığı edinememiş kişiler, bu eşsiz eserleri sadece başkalarının gözünden ve kulağından hayal dünyasından duymaya tahammül ediyordur. ve herhalde bu film gibi izlediğim ama okumadığım diğer bir çok hikaye sadece benim gibi filmden önce hikayeyi okumamışlar tarafından beğeniliyordur.

film kurgu açısından ele alındığında bir çok filmde karşılaşabileceğiniz şekilde klişe bir gidişat izliyor. buna rağmen yinede kendince bir yol çizdiğini de söyleyebilirim. oyuncu kadrosu ise oldukça iyi benim için hatta filmi robert de niro ismi yüzünden izlediğimi de itiraf edebilirim. her ne kadar de niro film içerisinde fazla gözükmese de filme öyle bir lezzet katıyor ki olmazsa olmaz bir baharat gibi yani anlayacağınız....
son olarak filmden çok beğendim bir bölümü paylaşayım.

---spoiler--

(estella)--

İstersen küçük bir kız vardı diyelim. Ve doğduğu günden itibaren,ona öğretilen sadece korkmak olsun Ona gün ışının düşmanı olduğu ona acı vereceği öğretilmiş olsun. Ve güneşli bir günde, sen ona hadi çıkıp oynayalım diyorsun. Ama o gelmiyor. Ona kızmaya hakkın olmamalı değil mi?

(finn)--

Ben o küçük kızı tanıyordum. Ve gözlerindeki güneş ışığını görmüştüm. Ne yaparsan ya da ne dersen de, benim hala gördüğüm bu. Biz her zaman aynıyız İnsanlar asla değişmez.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder